OAV (Open Ateliers Vlaardingen)

Stichting Metamorphose Vlaardingen > OAV (Open Ateliers Vlaardingen)

Stichting Metamorphose organiseert de jaarlijkse Open Atelierdagen in Vlaardingen (voorheen georganiseerd door stichting Mareado).

Er zijn in Vlaardingen een zestigtal kunstenaars actief die wisselend deelnemen aan de Open Ateliers. Er zijn 4 kunstinstellingen (Museum Vlaardingen, Kade40, De Duig, Har Hensgens Contemporary Art Gallery die beeldende kunst uitdragen.

Om deze allemaal te betrekken bij het kunstenaarsveld wordt eenmaal per jaar door de stichting een Meet & Greet gehouden in het Museum Vlaardingen.

Kade40 is het centrale punt voor de Open Ateliers waar de opening op vrijdags wordt gehouden. Het weekend aansluitend is van 11.00 uur tot 17.00 uur (zaterdags en zondags) Open Ateliers bij de deelnemende kunstenaars in hun ateliers in Vlaardingen.

De doelstelling van de Open Ateliers en de Kunstroutes is primair het onder de aandacht brengen van de huidige ontwikkelingen van beeldende kunst in de eigen stad. Het zichtbaar maken van beeldende kunst en haar makers. Het publiek interesseren voor hedendaagse kunst en de ontwikkelingen om de kans te vergroten op aankopen, verhuren of in bruikleen stellen van kunstwerken.

Stichting Metamorphose organiseert hiervoor ook kunstreizen met gidsen die de ateliers met publiek bezoeken.

Bezoek de website Open Ateliers Vlaardingen